woensdag 16 september 2009

Vamy zoekt new home


Spaanse schoonheid Vamy…een jonge hond met een heel lang verhaal…
Vamy komt vaak voor in de verhalen en op de foto’s op deze weblog. Hoe kan het ook anders, zij gaat al een tijdje elke dag met ons mee…
Vamy was 4 maanden geleden geadopteerd door haar baasjes uit Spanje.
Heelaas was duidelijk vanaf het begin dat Vamy toch wat aanpassingsproblemen vertoonde.
Vamy is een echte roedel wezen. Met een groep honden in het bos is zij echt helemaal happy en haar ogen sprinkelen van geluk.
Ook in haar huis in haar vertrouwbare omgeving kan zij lekker kruipen in haar mandje en dan droomt zij over de boswandelingen.
Het grootste probleem bij Vamy is dat zij overdreven prikbaar is om dingen om haar heen.
Een ‘rustig’ bos is geen probleem, maar als zij iets of iemand ziet rent zij er snel naar toe met een hoop kabaal. Na een tijdje komt zij gewoon weer terug met een gezicht van: “Nou, ik heb het geregeld! Klaar! Weg er mee!”
Vamy is een podenko mix, gelukkig maar heeft zij geen jacht instinkt en kan zij gewoon los (in een veilige omgeving!) zonder dat zij uren lang achter het wild aangaat, iets dat voor haar ras normaal gesproken heel typisch is.
Nu woont Vamy in de stad en moet ook vaak op een drukke straat aangelijnd zijn voor een wandeling en dat is het grootse probleem!
Vamy kan dan de alle prikkels niet aan en dan gaat zij blaffen en trekken en is zij bijna niet aanspreekbaar.
Haar baasjes doen er echt alles aan om dit probleem aan te pakken maar na maanden lang proberen weten zij zich echt geen raad meer…
Ze houden echt ontzettend veel van Vamy en hebben echt alles voor haar over…ze houden zelf zo veel van haar dat ze met gebroken hart tegelijk hadden besloten een ander huis voor haar te zoeken. Een huis waar Vamy echt op haar plekje zal zijn en waar alle dagen gelukkig kan zijn. Ik begrijp hun besluit volledig en ik weet hoe ontzettend veel moeite ze hadden om tot deze beslissing te komen. Maar het is echt beter zo…
Daarom wil ik een handje helpen naar de zoektocht voor het juiste huis voor Vamy.
Vamy heeft baasjes nodig met veel ervaring, geduld en duidelijkheid.
Een huis waar al één of meerdere honden aanwezig zijn en die heel sterk in hun schoenen staan zou fijn zijn.
Vamy heeft heel veel energie en beweging nodig, buiten haalt zij ook echt alles uit de kast zodat zij hierna weer lekker rustig binnen kan zijn …
Zij is een jaar, gesteriliseerd en gechipt.
Door de jaren heen tijdens mijn werk in Spanje met de asiel honden heb ik zelf meegemaakt voor meer dan honderden geslaagde adopties. Kijk maar alleen al op de websites van verschilde organisaties bij de “geluk vogels - happy endings”
Ook veel van onze vrienden en kennissen zijn dolgelukkig met hun “tweede hands” hond of uit het buitenland of Nederlandse asiel….en niet vergeten mijzelf! Mijn twee, voor mij persoonlijk de meest geweldige honden die ik maar ooit kon wensen. Elfje en Abi die ook aan hun lot waren overgelaten in het doodstation belanden en nu ons leven verrijken, elke dag opnieuw en opnieuw….
Dat de adoptie van Vamy niet goed uitpakte is de schuld van niemand. Niet van Vamy of haar baasjes of de bemiddelingsorganisatie. Het was nooit de bedoeling geweest dat het zo zou lopen…maar één ding is zeker. Vamy is wel gered en had in de afgelopen 4 maanden alles waar zij vast en zeker nooit over durfde te dromen en de bedoeling van het herplaatsen is dat iedereen er nog gelukkiger van zal worden. En ook al laat ze het niet merken aan haar baasjes toch is zij zeker heel dankbaar voor alles wat zij hebben gedaan voor haar en nog steeds doen …
Vamy is een heel speciale hond met speciale gebruiksaanwijzingen maar ik ben ervan overtuigd dat “Voor elke potje pas het juiste baasje”. En zo ook voor Vamy!
De herplaatsing van Vamy is bemiddeld via de org. AIN ( www.animelinneed.com ) maar u kunt ook met mij contact opnemen als u extra informatie nodig en/of interesse heeft.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Adela,
ik hoop dat Vamy snel nieuwe baasjes vind!
Heb net je blog bekeken.. en zag het bericht van Gaidi. Maar kan daar niet reageren!!! Dus doe ik het hier. Jij en de baasjes van Gaidi sterkte toegewenst. Doet altijd veel pijn en verdriet, het verlies van zo'n trouwe kameraad.

Lieve groet,
Suus.