maandag 28 juli 2008

Wespen aanval

Gister middag even snel honden uitlaten voor het BQQ feestje …
Honden in auto en naar Dommel….
We liepen langs revier op het special honden veldje toen ik zag in water mama zwaan met 5 al wat groter baby zwanen.
Ik hoor van mensen dat hun daar zijn al manden lang maar nog niet zelf gezien.
Natuurlijk had ik mij fotostel niet bij mij op die moment. Maar wat een platje! Dus ik grip mij mobieltje zo ik klein filmpje kon maken.
Elfje had ik aangelijk zo zij niet in water sprong, als zij graag doen, omdat mama zwaan was niet op haar beste moed…
Ik begon filmen…
Paar seconden later voel ik iets vreemd …honden waren ook heel onrustig en het kwam niet door die zwanen…
Toen ik zag wat in de hand was, was al toe laat…
We waren aangevallen door het groep wespen…
Het waren zo viel...overall…
Ik schiet in totaal paniek omdat ik voel dat ik gestoken was…gillen…..
Ik weit niet hoe ik in zo situatie moet reageren…en ook had ik dat ooit geweten had ik dat in die zelfde moment zeker ook vertegen…
We renen als gek met honden terug naar auto…
Toen ik Elfje wil in auto doen zag ik dat wespen had in haar langen haren om het hals nieuw nest gemaakt….
Het was onmogelijk die rot besten uit haar hals te krijgen..
Gelukkig liepen mensen langs, die in eerste moment zeker dachten dat die gekke geilende vrouw, met hope honden, zonder schone zeker gek is geworden, maar had mij later toch nog geholpen…
Een maal thuis gekomen kwam we achter dat ik zelf 3 steken heb: in knie, boven arm en rug. Abi in oor, en Lady in zijkat…op ander honden was nikst te zien.
Kort om zijn we echt goed van uitgekomen!!!!
Honden hebben verder gelukkig geen last. Ik heelast wel gezien mij knie en arm zijn super dik en heit zijn geworden…maar hoplik is dat over paar dagen over…
Het meest bizar is dat deze actie is gebuurt ongeveer jaar later, na dat ik door een slang was gebeten tijdens het honden uitlaten afgelopen jaar in Spanje…
Toen was dat ook behoorlijk paniek omdat we niet wisten als die slang giftig was of niet…
Zo te zien is het honden uitlaten toch best risico volle activiteit ;-)
Dat is Lotje nieuw outfit als we gaan wandelen…

Geen opmerkingen: