zaterdag 16 mei 2009

Er is een meisje!

Vandaag had ik geluk bij ongeluk.
In ochtend, bij inladen van honden in de bus om naar bos te gaan, is Nesi met Lotje weer stiekem uitgepierd richting de weilanden achter onze huis…brrr :- ( En zo gingen we met het rest van honden in plaats naar de bos gewon rondje maken bij Dommel.
Deze week logeren bij ons namelijk 2 honden van Ricky. Storm en Suerte, maar dat over meer in een ander post.
Natuurlijk had ik mij camera mee en voor de verandering zat mij groter lens er op, wat kwam later heel goed van pas.
Bij aankomst bij Dommel, zag ik een koe in het wei te bevalen…
Maar omdat het heel lang duurt en kalfje nog niet was toen we al klaar waren met wandelen, toch maar naar huis… uurtje later kon ik het niet laten en toch maar eens terug, deze keer zonder honden.
En net op tijd! Omdat kalfje niet er uit woud had de buur en zijn familie ¨handje¨ moeten helpen.
Wat een spektakel weer…zo prachtig dier te zien geboren worden!
En wat weer zo leuk aan was te zien is, hoe de rest van koeien en kalfjes de kleintje komen massaal bewonderen. Zelf de paard die in weiland naast stond kwam even kijken…
Hier nog paar foto’s van de rest …er waren nog 3 andere koe mama’s met hun kalfjes de al eerder waren gekomen…deze gingen gewond poseren voor de lens ;-)
Voor de geboorte van een ander kalfje van de last zomer klik hier

Geen opmerkingen: