dinsdag 26 februari 2008

End February

Vandaag gingen we weer een keertje op het strand…
Op het plekje waar we paar weken geleden kwamen tegen die golden retriver die door zijn ¨baas¨word geschopt…
Vond beetje eng omdat ik woud dat niet meer meemaken. Gelukkig maar was de hond niet. Het was prachtig en warm weer. Hondjes deed beetje ratorelen en rond snuffelen op strand en in de grote open tuinen van het strand vilas waar nooit iemand wond..
Door het stroom van laste week was viel schelpen aangespult aan het strand…



Later op de dag toen ik boodschapje gin doen viel mij op groep paarden op die in eens langs de rivier stonden aangelijnd…allemaal zichtbaar viel toe maag…riben kon mens tellen en hun heupen steken uit en haren dof… Dat is te zien hier viel maar voornamen in zomer als geen gras is maar niet nu in winter. Het waren bij ook 2 honden mama met al wat groter pup. Allebei heel schuw…ik woud paar foto’s maken maar in eens stond voor mij kleine dikke man met super vies kleren en grote gouden ketting aan zijn nek met het kruis … hij wil wetten als ik probleem had ...ik dacht..laat maar...het heb toch geen enkele zien…en hoe ironisch dat ook klik: had ik hier in Andalucia al viel erger tegen gekomen…


Ik ben altijd denken : moet ik dat soort foto’s ook plaatsen…waak doen ik dat niet …maar deze beeld hoor gewond eenmaal ook bij het leven hier…triest…en zo jammer...

1 opmerking:

Unknown zei

Wij waren in Portugal in november en daar zagen ook heel veel zwerfhonden en katten. In Nederland zijn we dat niet meer gewend en daarom valt het zo op in het buitenland. De paarden zien er wel heel slecht uit. In Nederland zou je het door kunnen geven aan de Dierenbescherming. Heb je in Spanje ook zoiets?
Groetjes,
Janneke hondenpage.nl