vrijdag 6 juni 2008

What a day!

Naar het regen komt het zon weer op…of toch niet? Of toch wel?
Het begon als mooie dag. Voor ochtend wandeling krijg ik niemand pakken die mee wil, dus had ik besloten deze keer maar met mij eigen roedel op pat te gaan .
Sinds we terug zijn van Spanje woud ik ook een keertje gaan naar het bos waar we vroegen heel waak gin in wekenden. Het was in 1999, ik was pas in NL en we hadden toen maar Lady.
Deze bos is echt voor mij heel special. Niet allen dat het daar prachtig is, maar ook alle herenig aan die tijd komen dan snel naar boven. En het was heele mooie tijden destijds.
Na goed. We lipte rondje en geniete van alles, naar meer als uur gin we al terug naar auto. Lady liep groot stuk voor uit. Zij doen dat bijna altijd zo. Zij snuffel op haar eigen tempo en dan gaan zij bij het auto wachten tot we terug komen. Op het grote pad, paar meter voor het parking, kwamen we nog mensen met honden tegen. Even praatje gedaan, honden had wat aan elkaar gesnuffel. De man vroeg nog als die teckeltje bij de auto bij mij ook hoorden. Toen we bij auto waren was Lady weg!!! Heel vreemd! Ik belden iedereen en zelf dierenambulance omdat ik echt bezorg werd. En het was ook terecht, zo te lijken naar uur te wachten op het zelfde plekje zonder elke teken van Lady….Het telefoon rinkelet en vrouw aan andere kant vertel mij dat zij mij Lady had, (wat was ik blij!). MAAR toen zeg zij dat zij aan geredden is!!!!!! Zij leef wel…. De mevrouw legt mij het locatie uit, die vreeslijk weg was. God naam hoe komt Lady daar te recht !?!? Ik heb in auto gesprongen als gek naar toe gerijen. Het stond al heel rij van auto’s en politie. Alle mensen die had voor gestopt …iets wat in Spanje NOIT zal gebeuren….Lady snel ingeladen en naar DA! Omdat ik echt niet in staat was auto rijden gin een van het politie agenten mee. Hij rijd mij auto en ik zat met Lady op schot...eenmaal bij DA lijk alles best mee te vallen. Zij kan moelik lopen maar zij loop! Paar wondjes maar voor rest ziet dat alles goed uit. Het is wonder dat zij is van deze uitstapje (die niet uitgelegen is) zo uitgekomen. Het was namelijk weg van 6 rijbanen, waar 70 km mag worden gerijen. ….Och wat opluchting!!!!!!!!!!!!!! Mij honden zij alles voor mij!!! Alle 5 , elke anders, elke special. Lady is mij eerste hondje die ik had van mij vader meekrijgen 11 jaar geleden. Zij is met mij overall gereis altijd bij gewest. Met haar ben ik echt volwassen geworden. Lady is mij oude wijzen en eigenwijze zwarte pittige mesje… Na, bij deze bos is vandaag een nieuw herenig bij gekomen….die minst leuke van allemal….Ik denk dat ik verlopen niet naar deze bos zal gaan, maar geef nikst. Het zijn nog zo viel andere plekjes hier in buurt waar we lekker kan wandelen. En ook Lady kan gelukkig maar van dat binnen kort lekker mee genieten …maar verlopen zal zij moeten rust houden op haar beetje met wat pijnstillend.

2 opmerkingen:

Mieneke zei

Jeetje Adela, wat zul je in paniek geweest zijn, kan me zo goed voorstellen, die angst als je daar nr toe rijd en nog niet weet hoe ze er aan toe is, PFF! Wat zul je opgelucht zijn dat het zo met haar is afgelopen, zoals je zegt, je kunt er geen één missen, allemaal zijn ze bijzonder, stuk voor stuk.
Gelukkig dat het zo is afgelopen, geef haar een dikke beterschapskus van mij. Liefs Mieneke

Mireille zei

Jeetje Adela, wat een schrik!!! Ik kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent. Arme Lady. Was ze nou weg gelopen of ...??
Nou, gelukkig heb je haar weer, vallen de verwondingen mee en mag ze lekker rustig aan doen. Wil je haar een héle dikke knuffel van mij geven!! (en neem er zelf ook een ;-) )
liefs,
Mireille