zondag 26 oktober 2008

Paarden van de kamp

Achter onze wijk staan in weilanden paarden van de kamp.
Heel mooi en ook sociaal. Hun komen aan en men kan die aaien.
Vanochtend liep we weer een keertje langs. Ik had wat ouden appels en brood over dus dat mogen hebben en gelijk paar foto’s gemaakt ook was het echt geen fotoweer vandaag…
Later kwam mensen van de kamp aan mij toe, te vragen wat ik aan doen ben en wat ik met de foto’s gaan doen…
Ik leg uit dat ik foto’s zo maar maak omdat ik paarden mooi vind en als hun willen dat ik die kan nog als naar hun maile.
Dat vond hun heel leuk!
Hun waren bezorg om, omdat mensen waak dieren bescherming bellen.
Dieren bescherming???
Deze paarden staan lekeer buiten, in groepjes, word regelmatig verzet van weilanden, hebben hooi, en water, lekker dik zijn hun, zien goed uit!
Ik snap dat niet wat zich mensen zo druk om maken…zal moeten zien die paarden in Spanje!!!
Boven dient vind ik persoonlijk dat deze paarden zelf beter leven hebben als top sport paarden die heel leven opgesloten staan in box in manege en word een keer per dag berijden, nooit sociaal contact maken met ander paarden het verwonding zo voorkomen, of noit lekker uit de dak te gaan in weiland….
Lijk mij dat als paard zelf mag kiezen gaat die toch voor zo leven bij deze kampers…
Voor foto’s die ik had gemaakt van verwaarlozen paarden in Spanje klik hier
WAARSCHUWING! Het foto’s zijn schokkend!
Alle deze paarden zijn gefotografeerd in Marbella! Dus niet ergens in primitieve campo ( binnenland)!
Klik
hier voor web van organisatie die zich in Andalucia inzet voor deze paarden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

O wat lief en wat een mooie paarden

Anoniem zei

Prachtige paarden!
Wat een contrast met de foto`s uit Spanje.
De vriend van mijn moeder is een Spanjaard en gelukkig heb ik filmmatriaal gezien van afgelopen zomer dat er Spanjaarden zijn die ook goed voor hun paarden zorgen maar het zullen er wel weinig zijn:(


Groetjes Sas