dinsdag 30 december 2008

Met Marion

Het had moeten ¨normale¨ werk dag zijn van ¨Alle riemen los¨. Maar op laste moment had alle hondjes naar een na zich afgemeld…
Na het is geen ramp, omdat ik hou mij hard maar vast met alle die stomme vuurwerk! DE grootse eregenis van mij bij deze feestdagen.
Heel viel honden zijn vreeslijk bang van en onze Nesi is een van. Zij is sinds 2 dagen maar trillen, haar hard klop zo hard…vreeslijk!
Voornamelijk in avonds is bij ons in buurt zo viel knallen! Arme Nesi…morgen zal ik haar zeker iets voor slapen geven, anders overleeft zij dat niet…
Zij is voor nikst als 6 manden oud hond verkocht op mark. Als jacht hond zal zij echt niet kunne werken…

Nesi: weg rennen van alle die knallen.

Dus gin we vanochtend samen met Marion en haar hond Tibo de ene hondje halen en richting de bos. In deze bos komt ik niet meer zo waak als vroeger.
Het is wat uit de roeten voor ons en boven dient hoor ik, dat het daar sinds kort strengen anti-hond belijd word uitgevoerd.
We lipten door prachtige winter natuur…Marion is heel verdrietig omdat de hond, wat zij voor van af zomer elke dag zorg, is met kerst aangerijden door auto.
Zij had zelf plannen die adopteren en nu is die niet meer. Het was dus ook echt geen leuke kerst voor haar…

Tibo: eisbeer in eisland.

We waren al terug bij auto. Ik deed nog wat foto’s van honden die allemaal maar oog (neus) hadden voor het koekjes van Marion.
Nesi zat al in auto omdat zij was zo bang van alle knallen in verte. Het rijd een auto lang en die stopten. Meneer was van ¨Fauna en Flora iets¨ en we moeten alle honden aanlijnen! Ik deed direct alle honden laden in auto en had totaal geen zien in een discussie met hem omdat ik mij ken en ik weit dat in dat soort situaties reageert zeer boos, gezien het in mij ogen stomst regels is ooit. Omdat het hier in buurt totaal geen andere alternatief word aangeboden voor honden!. Dat is niet goed! Marion gin zeer blonden dame spelen.. en het lijk werken. We had geen boeten.
Morgen gaan we dan maar ergens anders het verstoppertje spelen. Het zal moeten omdat het ¨honden-heksen jacht¨ is echt geopend.
We gaan ergens heel diep in de bossen! Waar geen vuurwerk is horen en waar honden toch nog voor een uurtje honden kunnen zijn…

Kokjes!!! Hmmmmmm….

3 opmerkingen:

Mieneke zei

Oh, ik zal ook zo blij zijn als het Nieuwjaarsdag is Het is werkelijk een ramp voor de honden, Yentl krijg ik nu al niet meer mee nr buiten, ze valt helemaal terug in haar trauma`s, zo zielig.
Ik ga `s middags met ze nr het bos, daar is het nog rustig, gelukkig. Bah, al dat lawaai, zo slecht voor de natuur en voor alle dieren. Nog 1 dagje. Wens jou en Tom en alle banjers vast een Gelukkig Nieuwjaar!

xx Mieneke

Brad zei

I love all your dogs.Beautiful.
Happy New Year to you!
Brad

Anoniem zei

Daar kwamen jullie met een sisser vanaf, snap trouwens niet dat deze meneer even iets door de vingers ziet en gewoon doorrijd.Met al dat vuurwerk is dit even de plek om even het vuurwerk te vergeten.
Ook ik hoop dat dit weer snel voorbij is want het o zo zielig voor de beestjes

Groetjes Saskia