zondag 23 november 2008

Artis

Saterdag ochtend, heel vroeg op, sneeuw opruimen van auto, Ricky ophalen, naar station, trein halen ( 1. klassen!) en vertrek richting Amsterdam, om daar deal nemen aan al lang geleden geplante fotoworkshop.
Voor mij was het eerst keer dat ik met trein reist, het gin heel vlug. Zo vlug zelf dat we hadden vergeten uitstappen!!!! Omdat het al geen nut had weer helemaal terug te gaat, omdat we zalen grote deal van het workshop zo missen, hadden we besloten richting ARTIS gaan…
Het was vreeslijk koud en wind. Wat was ik toch gelukkig met mij eskimo jas!!! Het zon wissel af met sneeuw bouwen.
Het dierentuin was heel apart. Ander als ik tot nu had gezien. Soort stads park met alle dieren. Ik zelf vind het ¨Safari dieren tuinen¨ mooier omdat dieren viel meer natuurlijke ruimten hebben maar voordeel van deze dieren tuin was dat men kan echt alle dieren van heel dicht bij te zien. Wat een prachtige beesten allemaal! En met zo viel emoties! Onroerend!
Veile baby’s, aapjes, gorilla’s, girafje, olifantje.


Het indrukwekent leo groep…
En het luipaard Tanja, die alles uit kast gin halen, zo zij stuk brood van haar verzorgen krijgt. Zo lief….
En die vlinder tuin!!!
En het zwembad van zeehonden….
We gingen als gek te fotograferen maar in eens hoor ik Ricky roepen dat haar batterij in de camera op is!

Na, wat nog rond gelopen en helemaal ingevroren in een café ingedeukte om beetje ontdooien…
Het was al laat dus we gingen weer richting station. Wat een drukte! Jejte…en gaos! Na geen wonder dat ik niet zo graag met trein gaan,he…MAAR het werd nog erger!!! Het was namelijk ongeluk van goederen trainen door was hope treinen niet van central station kon vertrekken. En ja, ook die ene van ons natuurlijk! Richting metro! Als sardines in een blik met hunderde mensen lift tegen lijf reisje we naar ander kant van Amsterdam…en als we dachten dat het niet meer erger kon…dan waren we totaal mis! Onze 1 klasse trein!?! Tot het Den Bos stond we op trapje aangeplakte tegen het deur van train. Wat een drama! Zo had ik dus behoorlijke trauma overgehouden van mij eerste reis met trein….in file staan in auto is ook niet leuk maar dan ziet ik gewond en het staan niet 2 man op mij hooft en ander 2 mij mond-oor beademig doen van elke kant een…gelukkig maar was nog zondag om bijgekomen van deze dagje uit….

PS/tip: Deze jongen man komt gorilla familie in Artis 2 keer per week fotograferen en weit ALLES over heel dynastie! Het is soort familie van hem geworden en hij staat maar praten over hun met iedereen die belangstelling toon…zo leuk als iemand zo hobby met zo passie heb!
http://www.ajhaverkamp.nl/

Geen opmerkingen: