donderdag 27 november 2008

Wat anders

Vandaag lag in onze brievenbus special krantje. Net als bij ander 6 000 000 huishouding in Nederland.
Grappige foto op voorkant van een sturen mannetje! Mannetje die in krantje Teuntje heit maar zijn echte naam is: Jantje.
Janjte had namelijk in onze huis gewond!
We had onze huis in april gekocht van zijn papa en mama en hun wonnen nu paar straten verder af.
Grappig, he.
Wat belangrijk is, is het boodschap in het krantje. En dat gaat over organen transplantatie.
Jantje had zelf als klein baby nieuw lever gekregen, wat zijn leven had gered.
En omdat het heel slecht is geregeld in NL moet zich meer mensen laat registreren.
In Tsjechië is iedereen automatisch donateur ( ten zijn die dat niet wil). Vandaar dat mij vader had 5 jaar geleden best makkelijk nieuw nier gekregen, wat weer zijn leven had gered.
Heelast voor zijn vader, broer en sis was al te laat…
Ik zelf heb ook het zelfde aangeboren nier ziekte die gelukkig maar nog niet ¨actief¨is maar het kan altijd veranderen….voor mij dus extra reden mij Tsjechische ziekteverzekering te aan houden.
Maar goed, als ik zelf naar hondenhemel gaan ( ik hope dat ik naar hemel mag en dan ook nog naar die van honden) mogen rest van mij organen, die wel gezoen zijn, gebruik worden.
Lijk mij zelf super leuk idee, dat ik dan nog als aan deze wereld zo beetje ¨rondloop¨…

Het verhaal over Jantje en over het donor problematiek was ook bij Paul en Witteman. Uitzending gemist? Klik dan hier

http://www.donorregister.nl/

Geen opmerkingen: